Lov
„BRATŘI V TRICKU A HOLEKTIV: LOV
Myslivecká romance plná cirkusových trofejí
Myslivče, myslivče, myslivečku mladý, kde jsou hezký děvčata, půjdem na číhání. Hu-ja-ja!
Vážení přátelé, vítáme Vás všechny jménem mysliveckého sdružení Bratři v triku a obory Holektiv na dnešním honu. Chtěli bychom vás upozornit na dodržování bezpečnostních předpisů. Zásadně nestřílejte kachny, které letí nízko a mezi vysokou skolte jen slabé kusy. Buďte obezřetní, neboť postřelená husa se vždycky ozve. Ke stovkám lišek, laní a srn přidejte další trofej. Ale pozor! Mnoho žen zajícova smrt a z lovce se snadno stane lovná zvěř.
Na závěr honu vás zveme na velké myslivecké hody. Sele už je jako dort, pivo jako křen a kapela má říz. A tak vám přejeme hezké počasí, naladěnou vábničku, rovné broky, dobrou mušku a LOVU ZDAR!”
K osudovému setkání souboru Bratři v tricku a Holektiv došlo v květnu 2017 v prostoru La Fabrika v Holešovicích, kdy započala myšlenka společného projektu. Zdánlivě křehké ženy uskupení Holektiv – Andrea Vykysalá, Karolína Křížková a Eva Stará – s lehkostí provádějí akrobatické akce za použití jednoduchých gest a výrazových prostředků a kloubí fyzické divadlo, akrobacii a tanec s klaunérií. Bratři v tricku – Adam Jarchovský a Václav Jelínek – v České republice ojedinělé žonglérské duo se specializuje na propojování technicky náročného žonglování s divadelním výrazem, založeným především na gagu a principech grotesky. Oběma souborům je vlastní mimořádný smysl pro humor, schopnost nadhledu a sebeironie. Veškerý tento potenciál se snoubí v novém projektu Lov, pohybujícím se na hranici mezi novým cirkusem, tancem a divadlem. Koncept a režii svěřily soubory do rukou režisérky Veroniky Poldauf Riedlbauchové, a navázaly tak na předchozí úspěšnou spolupráci v představeních Plovárna a Funus souboru Bratři v tricku.
Termíny představení
-
Úterý26/819:00
-
Středa11/419:30La Fabrika – Praha
-
Čtvrtek12/419:30La Fabrika – Praha
-
Úterý24/419:30La Fabrika – Praha
-
Sobota12/519:30La Fabrika – Praha
-
Středa30/519:30La Fabrika – Praha
-
Sobota2/613:30festival CirkUff – Trutnov
-
Pondělí16/721:15festival Za dveřmi – Praha
-
Pondělí20/818:30festival Letní Letná – Praha
-
Úterý21/818:30festival Letní Letná – Praha
-
Čtvrtek11/1019:00festival KULT – Ústí nad Labem
-
Úterý16/1019:30La Fabrika – Praha
-
Středa28/1119:30La Fabrika – Praha
-
Sobota15/1219:00Švestkový Dvůr – Malovice
-
Pondělí17/1219:30La Fabrika – Praha
-
Středa23/119:00Městské divadlo Varnsdorf – Varnsdorf
-
Neděle3/219:30La Fabrika – Praha
-
Pondělí25/218:00La Fabrika – Prahav rámci festivalu Malá Inventura
-
Pondělí1/419:30La Fabrika – Praha
-
Neděle26/519:30La Fabrika – Praha
-
Sobota15/621:30Chebské dvorky – Cheb
-
Neděle16/620:00Cyrkopole Festival – Wroclav
-
Sobota22/622:15Open air Hradec Králové – Hradec Králové
-
Úterý8/1019:30La Fabrika – Praha
-
Úterý12/1119:30La Fabrika – Praha
-
Pondělí25/1119:00Divadlo Oskara Nedbala – Tábor
-
Pátek21/219:30La Fabrika – Praha
-
Úterý25/219:00Divadelní sál MKD – Mělník
-
Pondělí30/319:30La Fabrika – Praha
-
Neděle26/419:30La Fabrika – PrahaZRUŠENO
-
Úterý19/519:30La Fabrika – PrahaZRUŠENO
-
Sobota27/67:58festival Cirkulace – PardubiceZRUŠENO
-
Čtvrtek20/820:00festival Theatrum Kuks – Kuks
-
Pátek21/8festival Znojmo žije divadlem – Znojmo
-
Čtvrtek10/9festival Nadosah – Mladá BoleslavZRUŠENO
-
Sobota17/10Skupova Plzeň – PlzeňZRUŠENO
-
Středa21/1019:30La Fabrika – PrahaZRUŠENO
-
Úterý3/1119:30La Fabrika – PrahaZRUŠENO
-
Sobota21/1119:30La Fabrika – PrahaZRUŠENO
-
Středa25/1019:30La Fabrika – Praha
-
Pátek3/11
-
Úterý27/819:00Letní Letná – Praha
-
Pátek13/9Nadosah – Mladá Boleslav
-
Úterý26/819:00
Recenze
Jak ženy, tak muži mají správný smysl pro humor a nadsázku, a zdá se, že si dobře porozuměli i s režisérkou Veronikou Riedelbauchovou. Díky tomu se podařilo téma lovu pojmout svěžím, neotřelým způsobem a bavit jím jak sebe, tak diváky. Novocirkusové prvky, včetně žonglování, fyzicky náročnějších kompozic, i tanečních choreografií, jsou sice využívány v průběhu celého představení, ale nejsou cílem. Jsou jen prostředkem vyjádření atmosféry a drobných příběhových peripetií, stejně jako nápaditý light a sound design. Tak LOVU ZDAR!
Navzdory svébytnosti obou souborů se pětice dokázala sjednotit a vznikl nápaditý tvar, který se skládá z komických střípků a dobře vypointovaných gagů, žonglérských hříček i dramaticky akčních situací.
Je to pěkné, chytré představení plné humoru i momentů, kdy člověka trochu mrazí. Spojení ženského i mužského principu – ať co do konceptu, tak interpretace – je originální a funkční. Moc se mi líbila variabilní scéna i kostýmy, které představení situují někam mezi slavnosti různých prvorepublikových spolků i trochu fantasy. Je to pěkné a doufám, že se vám všem dostane patřičného ocenění.
Ve svém trojlístku se dívky skvěle doplňují: vedle dvou drobných panenek Andrey Vykysalé a Karolíny Křížkové, představujících ženskou křehkost, jej tvoří Eva Stará s postavou „velké mámy“, jež do pohybu vnáší element živelné smyslnosti. A především, ačkoli je inscenace metaforou vztahu mezi ženami a muži, svou akrobacií dívky mezi řádky dokazují, že muže nepotřebují. Všechny figury, jež jsou založené na síle a rovnováze a zatím jsem je pokaždé viděla výhradně v podání mužských tanečníků, dokáží dívky vytvořit samy: Eva Stará své dvě menší kolegyně nosí a vystavuje jako panenky, jednu z nich si dokonce postaví na hlavu a vleže na zádech pak zároveň zvedá jednu do výše na svých chodidlech, a druhou dokonce jen na dlaních. Neuvěřitelné! Komika je v inscenaci všudypřítomná, o něco více k ní inklinuje klaunská dvojice Bratrů v tricku. V jejich podání mě nejvíce zaujal boj jelenů, jejichž parohy vytvořili Jarchovský s Jelínkem vynalézavě pouhým rozpřažením rukou s kužely, jimiž se do sebe vzápětí zaklesli. Dramatická hudba se přitom střihem měnila v candrbálovou dechovku, a vytvářela tak paralelu zvířecí rivality a hospodské rvačky a žánrovým střihem zároveň fakt, že mezi muži jde často spíše o hru než o skutečný boj. I samotná inscenace je především hrou – přemýšlet není třeba, stačí se pouze bavit vtipným propojením motivů, a především skvěle zvládnutou formální stránkou pohybových pasáží.
Taneční a akrobatické výstupy Holektivu jsou (snad jako vždy) provedeny elegantně, s lehkostí a důrazem na (sebe)ironii a správný timing. Dámy pohybem suverénně a uvěřitelně napodobují zvířata a ve spojení s mysliveckým duem rozehrávají komické situace na groteskním principu vrcholící závěrečnou hostinou. Bratři v tricku nabízejí technicky zvládnuté žonglování s míčky, kužely, noži a s celkovým smyslem pro divadelní cítění. Je třeba vyzdvihnout i vzájemnou sehranou spolupráci obou souborů.